Atenció: El teu navegador no té suport per algunes funcionalitats necessàries. Et recomanem que utilitzis Chrome, Firefox o Internet Explorer Edge.

AlbiaSoft

ENGINYERIA DEL SOFTWARE

  • 2
    Mecenes

Enginyeria del Software - Teoria dels Jocs & Torneig d'Axelrod (1980)

Enginyeria del Software - Teoria dels Jocs & Torneig d'Axelrod (1980)

Aquest vídeo encara s'està processant
En aquest vídeo explico els fonaments de la teoría dels jocs a partir d'exemples com el popular joc "Pedra, paper, tisores" o l'escenari de la guerra
En aquest vídeo explico els fonaments de la teoría dels jocs a partir d'exemples com el popular joc "Pedra, paper, tisores" o l'escenari de la guerra freda a meitat del segle XX. A la segona part del vídeo parlaré del torneig que va organitzar el professor de ciències polítiques Robert Axelrod a l'any 1980. Els candidats al torneig foren experts en la teoria de jocs d'arreu del món que presentaren estratègies implementades en BASIC o FORTRAN per competir al popular joc del dilema del presoner.

00:06 Introducció
01:03 La teoria dels jocs en el dia a dia
01:47 Guanyar al Pedra, paper, tisores
04:06 Primera guerra mundial: "Viu i deixa viure"
06:37 Origen de la teoria dels jocs: La guerra freda
07:46 El torneig de Robert Axelrod (1980)
08:24 El dilema del presoner
10:00 El dilema del presoner iterat
11:00 Estratègia de "l'Ull per ull"
11:45 Implementació d'estratègies en Python
13:20 Partides entre estratègies
15:58 Conclusions