Alert: Your browser does not support full functionality of our app and you may experience certain errors. We recommend that you use Chrome, Firefox or Internet Explorer Edge instead.

AlbiaSoft

ENGINYERIA DEL SOFTWARE

  • 2
    Subscribers

Enginyeria del Software - Teoria dels Jocs & Torneig d'Axelrod (1980)

Enginyeria del Software - Teoria dels Jocs & Torneig d'Axelrod (1980)

This video is being processed
En aquest vídeo explico els fonaments de la teoría dels jocs a partir d'exemples com el popular joc "Pedra, paper, tisores" o l'escenari de la guerra
En aquest vídeo explico els fonaments de la teoría dels jocs a partir d'exemples com el popular joc "Pedra, paper, tisores" o l'escenari de la guerra freda a meitat del segle XX. A la segona part del vídeo parlaré del torneig que va organitzar el professor de ciències polítiques Robert Axelrod a l'any 1980. Els candidats al torneig foren experts en la teoria de jocs d'arreu del món que presentaren estratègies implementades en BASIC o FORTRAN per competir al popular joc del dilema del presoner.

00:06 Introducció
01:03 La teoria dels jocs en el dia a dia
01:47 Guanyar al Pedra, paper, tisores
04:06 Primera guerra mundial: "Viu i deixa viure"
06:37 Origen de la teoria dels jocs: La guerra freda
07:46 El torneig de Robert Axelrod (1980)
08:24 El dilema del presoner
10:00 El dilema del presoner iterat
11:00 Estratègia de "l'Ull per ull"
11:45 Implementació d'estratègies en Python
13:20 Partides entre estratègies
15:58 Conclusions